uppgifter för sökande till beckmans.

2010-01-18 @ 12:42:19
ja, man börjar ju fundera på var man skall plugga vidare. och drömmen för alla grafiska människor är ju beckmans or what? men då måste man ju plugga i sthlm och det vill jag ej. men kommer jag in så är det ju självaste fan att jag skall gå där. annars hittade jag ett ställe i jönköping som verkar bra, tekniska högskolan. ja, jag får väl se var jag hamnar.


Arbetsprover för sökande till
Beckmans Designhögskola 2009
Reklam och grafisk form 180 hp

Uppgift 1
Gör ett grafiskt självporträtt

Uppgift 2
Metafor.
Visualisera Passion på en A3.

Uppgift 3
Design
Formge affisch och vernissagekort till utställningen Fair Fashion på Nordiska Museet i Stockholm.
Affischens format ska vara A3. http://www.nordiskamuseet.se

Uppgift 4
Design
Skapa ett koncept, ta fram namn och formge logotype, omslagspapper och kasse till en ny ekologisk livsmedelskedja.

Uppgift 5
Design
Formge ett omslag/ framsida till tidningen Filter till en huvudartikel som handlar om den ekonomiska krisen i världen.

Uppgift 6
Reklam
Ta fram en idé till reklamfilm/viral för "Reportrar utan gränser" till valfri målgrupp.
Skissa storyboard på sex rutor och beskriv hur filmen ska nå målgruppen.

Uppgift 7
Reklam
Gör en reklamkampanj för Spotify i valfri kommunikationskanal.

Uppgift 8
Illustration
Collage eller illustration (ej data eller typografi) på tema "värme"

Uppgift 9
Process
Visa den arbetsprocess du hade när du gjorde en av ovanstående uppgifter.
Du kan göra det i form av en oredigerad skissbok med skisser, texter, inklistrade foton eller liknande

Uppgift 10
Fria EJ obligatoriska uppgifter
Foton, teckningar, krokier, grafisk formgivning, bifoga max 5 st.
Varje uppgift ska monteras på pannå i högst A3-format och tydligt märkas med uppgiftens nr, ditt namn och telefonnummer.


Kommentarer
Postat av: cess

yes I know! weird som fan. borzoien var faktiskt lite fin till och med. då har det gått långt :s

2010-01-18 @ 16:44:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback