RIDE MY WILD HEART

2009-05-06 @ 09:30:39
sitter här på gkn med johanna, hon känner sig lite wacko. vi skall göra dessa vägskyltar, men orka det. ingalill är sjuk så det är bara vi elever här i vårat klassrum. 

igår när jag satt i hågadalen och fotade solnedgången så lyssnade jag på p3. där berättade en tjej om hur det är att vara smal, naturligt smal. om att inte kunna gå upp i vikt och att alltid få blickarna som säger: åh stackars tjej. äter hon inte.. 
och det där har jag tänkt på.. det kanske ni också har? ni vet, alla kampanjer på tven om att vi behöver naturliga tjejer. typ, såhär ser vi egentligen ut. och vilka kvinnor syns då? jo de stora, säger inte att det är något fel med det, för många har kurvor och det är ju snyggt. men de som inte har några kurvor då, som är naturligt små och som får höra att de är okvinnliga om de ser ut som de gör. MEN varför skall det vara så? vad hände med de tjejer som är naturligt smala och har stora bröst..? är de fejk för att de ser ut som de gör? nope. det tycker inte jag i vardera fall. 

för just det, ni vet dove kampanjen?
de har faktiskt smala, mulliga, kurviga, bystiga, långa och korta människor. allt!! underbart.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback